متابولیسم (سوخت و ساز بدن) نقش آن در تناسب اندام و راه هایی برای افزایش آن

SaVsa

تیم ترجمه اختصاصی آفتابگردان
عضویت
9/28/15
ارسال ها
229
امتیاز دریافت شده از دیگران
1,303
امتیاز
98
سن
26

images

ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺳﺎﺩﻩ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢ ﯾﻌﻨﯽ ﺳﻮﺧﺖ ﻭ ﺳﺎﺯ ﺑﺪﻥ ؛ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻣﺼﺮﻓﯽ ﺑﺪﻥ ، ﯾﻌﻨﯽ ﮐﻞ ﮐﺎﻟﺮﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﯾﮏ ﺭﻭﺯ ﺑﺪﻧﺘﻮﻥ ﻣﯿﺴﻮﺯﺍﻧﺪ ، پس هر چی متابولیسم بدنتون بالاتر باشد یعنی کالری بالاتری مصرف میکنید ، از "چربی سازی" جلوگیری میکنید و به "چربی سوزی" کمک میکنید !!
-------------------------------------
❤و اما چه باید کرد که متابولیسم بالاتری داشته باشیم ؟!
1 . ﺧﻮﺭﺩﻥ پنج ﯾﺎ شش ﻭﻋﺪﻩ ﮐﻮﭼﮑﺘﺮ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺧﻮﺭﺩﻥ دو ﯾﺎ سه ﻭﻋﺪﻩ ﺳﻨﮕﯿﻦ : ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﺪﻧﺘﻮﻥ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﻮﺍﺭﺵ ﻏﺬﺍﯼ ﻣﺼﺮﻓﯽ ﻧﯿﺎﺯ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ .
2 . ﻣﺼﺮﻑ ﺍﺏ ﺭﻭ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮﯾﺪ : ﻧﻮﺷﯿﺪﻥ ﺯﯾﺎﺩ ﺁﺏ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢ ﺑﺪﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﻻ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺮﺩ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﭼﺸﻢ ﮔﯿﺮﯼ ﺑﺮ ﭼﺮﺑﯽ ﺳﻮﺯﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ .
3 . ﺍﻧﺠﺎﻡ تمرینات،ﻫﻮﺍﺯﯼ ﻫﺎﯼ ‏اینتروال :
ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻫﻮﺍﺯﯼ ﻫﺎﯼ ﺳﺎﺩﻩ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺭﻭﯼ ﯾﺎ ﺩﻭﯾﺪﻥ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢﺑﺪﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺒﺮﻧﺪ ﻭﻟﯽ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﻗﺎﯾﻘﯽ ﮐﻪ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﺪﻫﯿﺪ ، ﻭﻟﯽ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﮐﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻫﻮﺍﺯﯼ ﻫﺎ ﺑﺎ ﻣﺘﺪ اینتروال ﺑﺎﻋﺚ ﺑﺎﻻ ﺭﻓﺘﻦ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢ ﺑﺪﻧﺘﻮﻥ ﺗﺎ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺗﻤﺮﯾﻨﺎﺕ ﻧﯿﺰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ .
‏اینتروال : ﺑﺎﻻ ﻭ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺑﺮﺩﻥ ﺳﺨﺘﯽ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻭ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺭ ﺿﺮﺑﺎﻥ ﻗﻠﺐ ( برنامه های تمرینی ما با این متد طراحی میشوند )
4. ﺗﻤﺮﯾﻨﺎﺕ قدرتی : ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺘﺪ اینتروال، ﺗﻤﺮﯾﻨﺎﺕ قدرتی(بادی ویت ، مخصوص منزل یا کار با وزنه و دستگاه) ﻧﯿﺰ ﺗﺎ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﺪ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢ ﺑﺪﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﻻ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺮﺩ ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺑﺪﻧﺘﻮﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺳﺎﻋﺖ ﻋﻤﻞ ﭼﺮﺑﯽ ﺳﻮﺯﯼ ﻭ ﻋﻀﻠﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﺭﻭ ﭘﯿﮕﯿﺮﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ .
5 . ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩﻥ ﺩﺭﺻﺪ ﻋﻀﻠﻪ ﺑﺪﻥ : ﻗﺒﻼ ﻫﻢ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺩﺍﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﺑﺪﻥ ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﻮﺍﺏ ﻫﻢ ﮐﺎﻟﺮﯼ ﻣﯿﺴﻮﺯﺍﻧﺪ ، ﭘﺲ ﻫﺮ ﭼﻘﺪﺭ ﺩﺭﺻﺪ ﻋﻀﻠﻪ ﺑﺪﻧﺘﻮﻥ ﺑﺎﻻ ﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺤﺮﮎ ﻭ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺍﯾﻦ ﻋﻀﻼﺕ ﻧﯿﺎﺯ ﺧﻮﺍﻫﺪ​
 
بالا